Θλίψησυμπίεση, πίεση, λύπη, πόνος, στενοχώρια, στενότητα, δυσκολία.

Τίποτα δεν γίνεται χωρίς κόπο και υπομονή «υλικά και πνευματικά». Πειρασμοί, δοκιμασίες και θλίψεις αποτελούν το κλήρο εκλεκτών ανθρώπων, χριστιανών αρίστων, ... πάσαν χαράν νομίσατε αδελφοί μου όταν περιπέσητε εις διαφόρους πειρασμούς ... (Ιακ. α’ 2).

Δοκιμασία σημαίνει άσκηση για τελειοποίηση, υπάρχουν πολλών ειδών δοκιμασίες που φέρνουν θλίψη στον άνθρωπο, διωγμοί, ασθένεια, πτώχεια, βρισιές, ζημιές υλικές, συκοφαντίες, θάνατος αγαπημένου προσώπου ’’... γνωρίζοντες ότι η δοκιμασία της πίστεώς σας ΕΡΓΑΖΕΤΑΙ υπομονήν... ,, (Ιακ. α’ 3), δηλαδή τίθεται σε δοκιμασία και εξέταση η πίστη μας. ... Μακάριος ο άνθρωπος όστις υποφέρει πειρασμόν «η αμοιβή της υπομονής» διότι αφού δοκιμαστεί «τεστ» θέλει λάβει τον στέφανον της ζωής ... (Ιακ. α’ 12).

 Μέσα στους διωγμους οι Θες/κεις παραξενεύονταν που έπρεπε να υποφέρουν τόσο πολύ, και αναρωτιούνταν μήπως ο Θεός ήταν δυσαρεστημένος μαζί τους. Δεν ήταν καθόλου παράξενο, ηταν κατι ΦΥΣΙΟΛΟΓΙΚΟ για τους χριστιανούς, γι’ αυτό δεν θα ’πρεπε να κλονίζονται ή ν’ απογοητεύονται, διότι  ... σεις εξεύρετε ότι ΕΙΣ ΤΟΥΤΟ ΕΙΜΑΣΤΕ ΤΕΤΑΓΜΕΝΟΙ δηλαδή αυτή είναι η μοίρα μας, ξέρετε ότι αυτά μας περιμένουν, αυτό είναι η βουλή και το θέλημα του Θεού, ... δια πολλών θλίψεων θα μπούμε στη βασιλεία του Θεού, αυτόν τον τρόπο διάλεξε ο Θεός για τους υπηκόους της βασιλείας του της ουράνιας. Ο Χριστός ο Γιος του Θεού ήταν άνθρωπος θλίψεων, που ήξερε τι σημαίνει πόνος, που έδειχνε ότι είναι βαθύτατα λυπημένος, θλιμμένος, γι’ όλα αυτά που γινόταν και έβλεπε γύρω του.

Ο Φρόιντ είπε ότι, ο Κύριος δεν γέλασε ποτέ γιατί ήταν ο μέγας ψυχίατρος... άνθρωπος θλίψεων. (Ησαΐας νγ’ 3) δηλαδή άνθρωπος, του οποίου οι θλίψεις ήταν χαρακτηριστικό. Οι θλίψεις, δοκιμασίες, αποτελούν μια μορφή αναγκαίας πειθαρχίας, ... και συγχώρεσε μας, καθώς και εμείς έχουμε συγχωρέσει ...

  1. Φανερώνουν τη πραγματικότητα της πίστης μας και φανερώνονται εκείνοι που προσποιούνται, (Α Πέτρου α’ 7).
  2. Μας κάνουν ικανούς να παρηγορήσουμε και να ενθαρρύνουμε άλλους που περνούν δοκιμασίες, (Β Κορ. α’ 4).
  3. Μας εκπαιδεύουν ώστε ν’ αποβάλλουμε τη σκουριά «ότι δεν είναι καλό» από τη ζωή μας, (Ιώβ κγ’ 10).

Η χριστιανική ζωή είναι ένας αγώνας που απαιτεί πειθαρχία και υπομονή. Πρέπει να τινάξουμε από πάνω μας οτιδήποτε μας εμποδίζει. Στο (Εβρ. ιβ’ 5) γράφεται η χριστιανική θεώρηση των παθημάτων. Γιατί έρχονται στη ζωή του χριστιανού οι διωγμοί, η ασθένεια, η θλίψη, οι δοκιμασίες, τα προβλήματα? Είναι μήπως σημάδι του θυμού ή της δυσμένειας του Θεού? Μήπως είναι τυχαία? Πως πρέπει ν’ αντιδρούμε σ ’όλα αυτά? Ο Θεός διδάσκει τον πιστό μέσα απ’ όλα τα γεγονότα της ζωής του. Αν και δεν προέρχονται από το Θεό, τα επιτρέπει για να γίνουμε άγιοι, μέτοχοι της αγιότητας του. Ο Υιός του ανθρώπου έγινε τέλειος δια των παθημάτων, η τελειότητα έρχεται μέσα από τα παθήματα, ... ο μαθητής να γίνει όπως ο διδάσκαλος του ... Η διαδικασία του Θεού τον χριστιανό τον τελειοποιούν, τους άλλους τους αγριεύουν.... Διότι όποιον αγαπά εκπαιδεύει και μαστιγώνει «διωγμοί» εάν δέχεστε τη παιδεία «όπως τη δέχτηκαν όλα τα παιδιά του» είστε γνήσια παιδιά του και όχι νόθα ... (Εβρ. ιβ’ 6). Διαβάζουμε και στο (Εβρ. ιβ’ 12-14),... Διά τούτο «επειδή η παιδεία είναι από αγάπη» ανορθώσατε «κάντε νέα προσπάθεια για να μην καταβληθείτε από τις θλίψεις» ... για να μην εκτραπή το χωλόν αλλά μάλλον να θεραπευθη «Να μην γίνω χειρότερα πνευματικά στη δοκιμασία, να κουτσαίνω»,

...αλλά ζητείτε ειρήνη μετά πάντων... «στις θλίψεις, μεγάλο όπλο η ανεξικακία», συγχωρούμε τους άλλους και αυτό γίνεται μέσα στη πίεση και όχι στην ευρυχωρία, μέσα στην έρημο και όχι στο παλάτι. Χρησιμοποίησε την παιδεία υπέρ σου γιατί υπάρχει κίνδυνος να εκτραπείς, κινδυνεύεις «στην υπερβολική θλίψη ο άνθρωπος χάνει την ισορροπία του, είναι ευάλωτος, όταν όλα είναι δύσκολα σκέπτεται πονηρά, άσχημα, λέει ψέματα, γίνεται κοιλιόδουλος».

Αν απορρίπτουμε τη παιδεία, (ο Θεός να πάψει ν’ ασχολείται μαζί μας) θα χρειαστούμε περισσότερο χρόνο να μας αλλάξει, χρησιμοποιώντας περισσότερο χρόνο και κατά συνέπεια, πιο δύσκολες μεθόδους. Στο σχολείο του Θεού «εκκλησία» υπάρχουν τάξεις και η προαγωγή έρχεται όταν έχουμε πάρει «περάσει» τα μαθήματά μας. Και η ευσέβεια δεν παράγεται ποτέ έξω από το σχολείο του Θεού... Σε κατέστησα εκλεκτό στο χωνευτήρι της θλίψης... Εκείνα που μας συγκλονίζουν και αναστατώνουν την περηφάνια μας, μας κάνουν περισσότερο καλό απ’ όλα εκείνα που μας ενθουσιάζουν. Όταν γύρω μας δυσκολεύουν πολύ τα πράγματα είναι πολύ εύκολο να ξεσπάσει κανείς την απογοήτευσή του ή τους φόβους του στους πιο κοντινούς και αγαπητούς του ανθρώπους ’’... μακάριος όποιος δεν σκανδαλιστεί με μένα το Χριστό ... (Ματθ. ια’ 6).... Όταν διαβαίνεις διά των υδάτων θα είμαι μαζί σου ... (Ησαΐας μγ’ 2). Πολλές οι θλίψεις του δικαίου αλλά ο Κύριος τον ελευθερώνει.

Στη (Β Κορ. ιβ’ 10) υπάρχει γραμμένος ο μηχανισμός της τελειοποίησης του χριστιανού, ( όθεν ευαρεστούμαι στις ασθένειες στις βρισιες, στις ανάγκες, ’’... μέχρι τη παρούσα ώρα και πεινάμε και γυμνητεύουμε... στους διωγμούς, ΓΙΑ ΧΑΡΗ ΤΟΥ ΧΡΣΤΟΥ «το μυστικό του Παύλου» να γνωρίσω αυτόν... και να’ χω συμμετοχή στα παθήματα του (Φιλιπ. γ’ 10) έγινε τέλειος δια των παθημάτων «ο Χριστός», έμαθε σαν άνθρωπος να υπακούει στο Θεό από τα παθήματα, που είναι όχι η αποδοκιμασία του Θεού αλλά η αγάπη του Θεού «όντινα αγαπάει εκπαιδεύει...». Ξέρουμε ότι τα πάντα συνεργούνε ΠΡΟΣ ΤΟ ΑΓΑΘΟ, σ’ αυτούς που αγαπάνε το Θεό. (Ρωμ. η’ 28). Ένας χριστιανός έλεγε , ’’ο Θεός μ’ έσωσε απ’ όλες τις δυσκολίες μου,, και ένοιωθε ικανοποιημένος γιατί οι λόγοι του ηταν κατά κάποιο τρόπο, απόδειξη πως ήταν ευάρεστος στο Θεό «ξεχωριστή γι’ αυτόν εύνοια του Θεού».

Ας υποθέσουμε ότι πρέπει να έχουμε μια εγγύηση πως οι θλίψεις, οι συμφορές θα πλήττουν πάντα τους ασεβείς και πως οι δίκαιοι πάντοτε θα σώζονται, τότε τι είδους κόσμος θα ήταν παρών? Πρέπει να λέμε ότι ο Θεός ΜΠΟΡΕΙ να επεμβαίνει και όχι ότι ΠΡΕΠΕΙ να επεμβαίνει όταν () για τα παιδιά του και όταν δεν επεμβαίνει αυτό δεν σημαίνει ότι κάτι λανθασμένο υπάρχει στο Θεό ή στα παιδιά του, ’’... ο Θεός μπορεί να μας ελευθερώσει ... αλλά και αν δεν μας ελευθερώσει ... (Δαν. γ’ 17-18). Αυτή είναι η υγιής θέση, η σωστή και η πνευματική, ’’... γνωρίζει ο Κύριος τους δικούς του... (Β Τιμ. β’ 19).

...Κάθε χαρά θεωρήστε, αδελφοί μου, όταν περιπέσετε σε διάφορους πειρασμούς... (Ιακ. α’ 2). Να χαίρουν γιατί οι θλίψεις δεν προέρχονται από την οργή του θεού αλλά από την αγάπη του. Εάν ο θεός απαντούσε ΠΑΝΤΟΤΕ τότε ο Χριστιανός θα ήταν το καλομαθημένο παιδί του κόσμου, δηλαδή νόθο παιδί. Πάνω στο σταυρό ο Θεός εγκατέλειψε το Χριστό, αυτό δεν σημαίνει ότι δεν ήταν ευάρεστος στο Θεό. Ο Θεός δεν τον έσωσε αλλά έκανε κάτι καλύτερο. Πάνω σ’ αυτό ΤΟΥ ΚΑΛΥΤΕΡΟΥ πρέπει να αναζητήσουμε τη χριστιανική λύση του προβλήματος των ανθρώπινων θλίψεων και δυσκολιών.

Το κακό είναι δύο ειδών:

  1. Εκείνο που προέρχεται από την ελεύθερη επιλογή μας και το λέμε αμαρτία,
  2. Εκείνο που προέρχεται από το , περιβάλλον, σύμπαν και το ονομάζουμε θλίψη.

Είναι ανάγκη να γνωρίζει ο χριστιανός ότι τα παθήματα είναι το ΦΥΣΙΚΟ περιβάλλον εκείνων που ακολουθούν το Χριστό. Κάθε άνθρωπος νομίζει ότι τα δικά του προβλήματα, παθήματα είναι μεγαλύτερα των άλλων ανθρώπων. Μπορεί να περνάμε τη δοκιμασία ζώντας στη διαρκή απαξίωση του εαυτού μας χωρίς να σκεφτόμαστε τίποτε άλλο και προσπαθούμε να προσελκύσουμε τη συμπάθεια των άλλων. Το καλύτερο όμως είναι να γυμναστούμε πνευματικά από τις δοκιμασίες μας, τις αναποδιές της ζωής, να λέω, θέλω να γίνεται το θέλημα του Θεού στη ζωή μου, ότι μου αρκεί Κύριε η χάρη σου. Αν αμφιβάλλουμε για την αγάπη του, δεν θα μπορέσουμε να μείνουμε σταθεροί στην ώρα της δοκιμασίας. Χαιρόμαστε ή παραπονιόμαστε για τις ατυχίες στη ζωή μας? Υπομένουμε με υπομονή, με ηρεμία τις δοκιμασίες μας ή τις ΔΙΑΦΗΜΙΖΟΥΜΕ? Έχουμε αφιερώσει τη ζωή μας σε υπηρεσία ή είμαστε σε διαρκή αυτολύπηση και συνέχεια ζητάμε από τους άλλους να μας λυπούνται?

Υπάρχουν πειρασμοί – δοκιμασίες του σατανά που προέρχονται από την αμαρτία και σκοπό έχουν να βγάλουν από μέσα μας ότι χειρότερο υπάρχει. Υπάρχουν και οι δοκιμασίες του Θεού που σκοπό έχουν να αναδείξουν τα καλλίτερα στοιχεία που υπάρχουν μέσα μας.

Και ΟΛΟΙ ΠΟΥ ΘΕΛΟΥΝ ΝΑ ΖΟΥΝ ΜΕ ΕΥΣΕΒΕΙΑ ΘΑ ΔΙΩΧΤΟΥΝΕ. Ας φροντίσουμε όλοι μας, όπως και ν’ άρχονται τα πράγματα στη ζωή μας, να ευαρεστούμε το Πατέρα μας δια του Ιησού Χριστού. Είναι μεγάλη παρηγοριά για το χριστιανό να ξέρει ότι πάσχει γιατί ο Θεός θέλει, και ο Θεός όρισε αυτό έτσι να γίνεται. Στην οικονομία του νόμου (Π.Δ.) ο πλούτος ήταν σημάδι θείας ευλογίας, στη νέα οικονομία (Κ.Δ.) μεγάλη ευλογία είναι οι θλίψεις,... μακάριοι είσθε, όταν σας ονειδίσωσι και διώξωσι και είπωσιν εναντίον σας πάντα κακόν λόγον ψευδόμενοι ένεκεν εμού. Χαίρετε και αγαλλιάσθε, διότι ο μισθός σας είναι πολύς εν τοις ουρανοίς ... (Ματθ ε’ 11-12). Επειδή στενή είναι η πύλη και δύσκολος ο δρόμος που φέρνει στη ζωή και λίγοι τη βρίσκουν. Στη περίοδο της επταετίας του αντίχριστου, «τα δεύτερα τρεισήμισι χρόνια» θα γίνει η μεγάλη θλίψη της οποίας αποτέλεσμα θα είναι η σωτηρία το λαού Ισραήλ, ’’... θέλει είσθαι καιρός θλίψεως, οποία ποτέ δεν έγινεν αφού υπήρξεν έθνος, μέχρις εκείνου του καιρού, και εν τω καίρω εκείνω θέλει διασωθή ο λαός σου... (Δαν. ιβ’ 1).... γι’ αυτό και καυχόμαστε στις θλίψεις γιατί γνωρίζουμε ότι η θλίψη εργάζεται υπομονή... (Ρωμ. ε’ 3). Πρέπει να αποδεχτούμε το θέλημα του Θεού στη ζωή μας να κατανοήσουμε ότι μέσα από τα παθήματα αλλάζει η καρδιά μας, η συμπεριφορά μας, η αντίληψή μας για όλα, η σχέση μας με τους άλλους, «ταπεινωνόμαστε και ζητάμε συγνώμη», με το Θεό «τον ζητάμε επίμονα στη προσευχή – τάχυνον να με ελευθερώσεις Κύριε». Γι’ αυτό πρέπει να τ' αγαπήσουμε τα παθήματα. Όλα αυτά όμως επιφέρουν πάνω μας τη χάρη του Θεού. Το ζητούμενο δεν είναι οι αιτίες της δοκιμασίας, αλλά τα επακόλουθα της και η δοκιμασία της πίστης

    1. Για εκπαιδευτικούς λόγους,
    2. Για τη θελείωσή μας,
    3. Για την αύξηση μας

Όλα τα παθήματα της ζωής μας διδάσκουν και μας οδηγούν, όλα τα συμβάντα να τα δέχεσαι σαν καλό, γνωρίζοντας ότι ΤΙΠΟΤΑ ΔΕΝ ΣΥΜΒΑΙΝΝΕΙ χωρίς το Θεό. Πρέπει να θεωρήσουμε όλες τις αναστολές «αναβολές» και τα εμπόδια ότι λειτουργούν σαν ΕΝΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ που κάποιος ετοίμασε για την εκπαίδευση μας. Αμήν.

Πρόσφατα media

CD "Ύμνοι Λάρισας"

Πρόσφατα στο photo gallery

selidodiktes 100 20140504
selidodiktes 035 20140504
selidodiktes 016 20140504
  • Ράδιο Οιχαλία
    Το χριστιανικό ραδιόφωνο της Θεσσαλίας και όλης της Ελλάδας στην υπηρεσία του ευαγγελίου. 106,2 FM
  • Χριστιανισμός
    Ο ραδιοφωνικός σταθμός που έχει σαν στόχο να βοηθήσει στην αποστολή της εκκλησίας Ευαγγελισμός, Λατρεία, Διδασκαλία, Συμπόνια κσι Βοήθεια αδελφών
  • WordofGod
    Το Χριστιανικό Κανάλι.
  • Παιδική Γωνιά
    Μια όμορφη γωνιά για τους μικρούς μας φίλους και όχι μόνο! Με ιστορίες από την Αγία Γραφή, κουίζ, ζωγραφική και πολλά άλλα.
  • Χαρούμενη συνάντηση
    Η Χριστιανική παιδική εκπομπή! Μια ώρα ευλογίας για μικρούς και μεγάλους!
  • FACP TUBE
    Πλούσιο αρχείο Κυρηγμάτων, ομολογίες, Video Clips και Ύμνους.
  • EAEP TUBE
    24ωρη ροή τηλεοπτικού προγράμματος, καθώς και ζωντανές μεταδόσεις κηρυγμάτων.
  • Υμνολόγιο
    Υμνολόγια που χρησιμοποιούνται από όλες τις τοπικές εκκλησίες και συναθροίσεις
Λόγια Ζωής
Radio Player

Play Radio in Popup Window

Σύνδεση